Pożegnanie z Krakowem

31 maja 2022

26 maja, byliśmy umówieni już o 8.30 na Powiślu z p. przewodnik – zwiedzanie rozpoczęliśmy od spotkania ze smokiem wawelskim –niestety tym razem nie udało nam się zobaczyć jak zionie ogniem, ale zgodził się na wspólne zdjęcie 😉 Potem już tylko wspinaczka na Wawel, postój przy makiecie i wejście do katedry. Tutaj podziwialiśmy miejsca spoczynku naszych władców, a także słuchaliśmy historii Polski. Zdobyliśmy też wieżę z Dzwonem Zygmunta, a każdy kto chciał spełnić marzenie dotykał serca dzwonu. Następnie szybkim krokiem udaliśmy się w stronę rynku, gdzie zwiedziliśmy jego podziemia. Po wyjściu pobiegliśmy jeszcze zobaczyć Colegium Maius i okno papieskie na Franciszkańskiej 3. Ostatnim punktem naszego zwiedzania  była Bazylika Mariacka – pani przewodnik pokazała nam moment otwierania ołtarza – do dzisiaj otwiera się go ręcznie (tak jak kiedyś), a uwierzcie, że jest olbrzymi!  Potem sprawnym krokiem wyszliśmy na zewnątrz, by wysłuchać hejnału, a pan hejnalista nawet nam pomachał! Posłuchaliśmy legendy o budowie bazyliki i przeszliśmy pod najmniejszy kościółek w Krakowie pw. św. Wojciecha. Zanim pożegnaliśmy Kraków, napełniliśmy swoje brzuchy pysznym obiadem w Camino (polecamy 😉 ) Do Oświęcimia dojechaliśmy lekko spóźnieni, ale tam czekały na nas już przewodniczki, które w interesujący sposób zapoznały z tą straszną historią II wojny światowej. Wszyscy w skupieniu i ciszy słuchali tego jaki los zgotowali innym hitlerowcy. Na końcu pojechaliśmy do Brzezinki (Auschwitz II), by tam zobaczyć okrutne warunki w jakich żyli więźniowie. Myślę, że to była ważna lekcja tolerancji dla każdego z nas.  Wsiedliśmy do autokaru, a pan kierowca zawiózł nas bezpiecznie do domu (oczywiście po drodze był przystanek w McDonaldzie) Zmęczeni, ale zadowoleni spotkaliśmy się z naszymi rodzicami.
Mamy nadzieję, że za niedługo znowu ruszymy w drogę, bo Polska jest taka piękna!
W czasie wycieczki realizowaliśmy projekt ministerialny „Poznaj Polskę”.